XanTheater

  • Είναι μακράν η πιο κακοφωτισμένη πόλη
  • Έσπευσαν να γράψουν οι... γνωστοί (αργυρώνητοι και τζαμπατζήδες), αλλά η πραγματικότητα τους χαστουκίζει
  • Την ημέρα και ώρα των συγκεντρώσεων για την επέτειο του Πολυτεχνείου θεώρησε καταλληλότερη για να συνεδριάσει το Δημοτικό Συμβούλιο Ξάνθης!... Τελικά τα "μάζεψε" ή το "μάζεψαν" κάποιοι
  • Κουράγιο παιδιά
  • Δεν έχουν ώρα ανάρτησης (πονηρά σκεπτόμενοι), γράφουν όμως "συμβαίνει αυτή την ώρα"! Κι ο αναγνώστης συγχύζεται (και με τις δύο έννοιες της λέξης)...
  • Το είδαν στο indeXanthi.gr και τους άρεσε. Προσέτρεξαν στην πηγή, το έκαναν copy-paste αλλά... ξέχασαν να την αναφέρουν. Όπως κάνουν καθημερινά...

Myblogs.gr

Στις 22 Ιουλίου 2015 (πριν από τέσσερα χρόνια δηλαδή) είχα επισημάνει την έλλειψη σήμανσης για όρια ταχύτητας στην παλιά πόλη με έγγραφό μου στον δήμο Ξάνθης:

«Με το παρόν θέλω να επισημάνω εξαιρετικά σοβαρές ελλείψεις στη ρύθμιση της κυκλοφορίας οχημάτων στον ιστορικό οικισμό της παλιάς πόλης της Ξάνθης, οι οποίες δημιουργούν άμεσους σοβαρούς κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα των κατοίκων, ιδιαιτέρως των παιδιών και επιπλέον δημιουργούν μεσοπρόθεσμους κινδύνους στη δομική ακεραιότητα των οικημάτων της παλιάς πόλης.

Ανεξηγήτως και αδιανοήτως δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή σήμανση για όριο ταχύτητας τριάντα χιλιόμετρα την ώρα στην κίνηση των οχημάτων. Αυτό σε έναν οικισμό που η έλλειψη ορατότητας στις διασταυρώσεις, η έλλειψη πεζοδρομίων και η στενότητα των δρόμων, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη θέσπισης ορίου ταχύτητας τριάντα χιλιομέτρων την ώρα και σε αρκετά σημεία είκοσι χιλιομέτρων την ώρα, για την προστασία των πεζών. Ιδιαιτέρως κινδυνεύουν τα παιδιά τα οποία παίζουν, πηγαίνουν στο σχολείο ή γενικώς κινούνται ασυνόδευτα, και τα οποία είναι λιγότερο προσεκτικά από έναν ενήλικα, όπως και ηλικιωμένα άτομα τα οποία παρουσιάζουν μειωμένη κινητικότητα και ανακλαστικά αντίδρασης. Πέραν των ανωτέρω κινδύνων, η έλλειψη ορίου ταχύτητας και η αυξημένη κίνηση διερχομένων οχημάτων με μεγάλη ταχύτητα σε ορισμένους δρόμους (π.χ. Π. Χρηστίδη, Χασιρτζόγλου, Πινδάρου) προκαλούν δονήσεις οι οποίες μπορούν να επιτείνουν τη ρωγμάτωση στα παλιά κτίρια του οικισμού. Τέτοιου είδους βλάβες είναι τεκμηριωμένες στην επιστημονική βιβλιογραφία.

Η άμεση θέσπιση των αναφερομένων ορίων ταχύτητας θα οδηγήσει επίσης στον περιορισμό της ηχορύπανσης, πράγμα που επίσης είναι τεκμηριωμένο στην σχετική επιστημονική βιβλιογραφία. Επίσης, η άμεση θέσπιση των αναφερομένων ορίων ταχύτητας θα βελτιώσει την ασφάλεια των επισκεπτών του οικισμού και την εικόνα του οικισμού που αποκομίζουν».

Η απάντηση που είχα λάβει, έλεγε ότι όλα τα παραπάνω θα λυθούν λίαν συντόμως με κυκλοφοριακή μελέτη που εκπονείται. Διαπιστώνω σήμερα ότι τέσσερα χρόνια δεν άρκεσαν στην απερχόμενη δημοτική αρχή για να βάλει πέντε πινακίδες με όριο ταχύτητας είκοσι χιλιόμετρα την ώρα και να βελτιώσει άμεσα την οδική ασφάλεια των παιδιών μας και των επισκεπτών της παλιάς πόλης.

Ελπίζω η δημοτική αρχή που θα αναλάβει τον Σεπτέμβριο να ασχοληθεί λιγότερο επιφανειακά από την απερχόμενη με την παλιά πόλη. Και να μας βάλει και πέντε πινακίδες με όριο ταχύτητας!

Κωνσταντίνος Κουρτίδης, καθηγητής τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος Δ.Π.Θ., πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου για την Προστασία και Αναβίωση της Παλιάς Πόλης.