XanTheater

  • ...ναι, αλλά φτιάχνουν δρόμους!
  • Για την τρομερή ποιότητα της ασφάλτου που στρώθηκε στην 28ης Οκτωβρίου, θα τα πούμε μετά τα πρωτοβρόχια...
  • Μόνο η πόλη απελευθερώθηκε στις 4 Οκτωβρίου; Η περιοχή του "Flamingo" και κάποιες άλλες; Δεν "εορτάζουν";
  • Δεν βγήκε στις Γιορτές Παλιάς Πόλης το τρενάκι του δήμου Ξάνθης - Διάχυτη η ανησυχία για την υγεία του...
  • Δεν έχουν ώρα ανάρτησης (πονηρά σκεπτόμενοι), γράφουν όμως "συμβαίνει αυτή την ώρα"! Κι ο αναγνώστης συγχύζεται (και με τις δύο έννοιες της λέξης)...
  • Το είδαν στο indeXanthi.gr και τους άρεσε. Προσέτρεξαν στην πηγή, το έκαναν copy-paste αλλά... ξέχασαν να την αναφέρουν. Όπως κάνουν καθημερινά...

Myblogs.gr

Νίκος

Παραθέτουμε δύο αστυνομικά (με εγκλήματα στην Ελλάδα) βιβλία που μεταξύ άλλων προτείνει αυτό τον καιρό στο αναγνωστικό κοινό το βιβλιοπωλείο "Δύο", μεταξύ πολλών άλλων ενδιαφερόντων βιβλίων:

"Εγκλήματα γένους θηλυκού στην Ελλάδα"

Εγκλήματα γένους θηλυκού περιλαμβάνει το πέμπτο βιβλίο μου. Πρόκειται για γυναίκες όλων των ηλικιών που έφτασαν να εγκληματήσουν για διάφορες αιτίες. Το πρώτο έγκλημα με το οποίο ασχολούμαι διαπράχθηκε το 1931 και έγινε ακόμη και τραγούδι: "Καημένε Αθανασόπουλε, τι σου 'μελλε να πάθεις, από κακούργα πεθερά τα νιάτα σου να χάσεις".

Ακολουθούν δεκάδες άλλα εγκλήματα που έγιναν στην Αθήνα και σε διάφορες περιοχές της χώρας. Οι περισσότερες από τις ανθρωποκτονίες στις οποίες αναφέρομαι έχουν απασχολήσει για πολύ καιρό ή και χρόνια ακόμη την κοινή γνώμη. Ήταν εγκλήματα που πραγματικά συγκλόνισαν την Ελλάδα.

Πρωταγωνίστρια είναι πάντα η γυναίκα, ως φυσική ή ηθική αυτουργός ή συναυτουργός, σε όλες τις ανθρωποκτονίες που περιλαμβάνονται στο βιβλίο: συζυγοκτονίες, παιδοκτονίες, μητροκτονίες και δολοφονίες άλλων προσώπων, για διάφορους λόγους. Πολλές από αυτές τις ανθρωποκτονίες φέρουν τον χαρακτήρα της εκδίκησης, του φοβερού πάθους, του αβυσσαλέου μίσους και σχετίζονται με το χρήμα, τον έρωτα, τη ζηλοτυπία, τα περιουσιακά και άλλα ζητήματα.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι περισσότερες από τις γυναίκες που εγκλημάτησαν είχαν λευκό ποινικό μητρώο, δεν είχαν απασχολήσει την αστυνομία για το παραμικρό. Ήταν δηλαδή οι γυναίκες της διπλανής πόρτας.

Προσπάθησα να κάνω ακριβή περιγραφή και καταγραφή των πραγματικών γεγονότων, ώστε να χρησιμοποιηθούν από τον ιστορικό του μέλλοντος χωρίς τον φόβο της ανακρίβειας.

"Ελληνικά εγκλήματα"

Ο Ανδρέας Αποστολίδης ανιχνεύει την ενύπνια ζωή ενός περίεργου προσώπου, από το τέλος του γιουγκοσλαβικού εμφυλίου μέχρι τους ολυμπιακούς αγώνες του 2004. Ο Νεοκλής Γαλανόπουλος συστήνει ένα νεόκοπο συγγραφέα στον "πατριάρχη" της αστυνομικής λογοτεχνίας. Η Τιτίνα Δανέλλη διερευνά ένα δυστύχημα στο σπίτι ενός μεγαλοδικηγόρου τον Ιούλιο του 1965. Ο Βασίλης Δανέλλης παρακολουθεί μια γυναίκα να αφηγείται την ιστορία του έρωτά της υπό τη μελωδία του "Μπανγκ Μπανγκ". Ο Θάνος Δραγούμης εισβάλλει στα άδυτα ενός γραφείου ιδιωτικών ερευνών στο κέντρο της Αθήνας, ενώ απ' έξω μαίνονται οι κοινωνικές συγκρούσεις. Η Αθηνά Κακούρη ανακαλύπτει τρεις δολοφονημένους στους πρόποδες της καμένης Πάρνηθας. Ο Κώστας Θ. Καλφόπουλος φέρνει στο φως τον παράφορο έρωτα ενός μάστορα εργαστηρίου ταξιμέτρων. Ο Ιερώνυμος Λύκαρης ταξιδεύει από την αυστραλιανή έρημο στο Βαλπαραΐσο της Χιλής, όπου τον περιμένει μια τεράστια έκπληξη. Ο Πέτρος Μάρκαρης περιδιαβάζει στα υπόστεγα των αστέγων και των επαιτών στην Αθήνα της κρίσης. Ο Τεύκρος Μιχαηλίδης συνδέει τον θάνατο του δημοφιλέστερου Έλληνα ποδοσφαιριστή με τα μυστήρια των δίδυμων πρώτων αριθμών. Ο Κώστας Μουζουράκης ανεβαίνει στο όρος Όθρυς για να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός ογδοντάχρονου. Η Χίλντα Παπαδημητρίου μετρά αντίστροφα τις αγωνιώδεις ώρες πριν από τη μυστική συναυλία του Μπρους Σπρίνγκστιν στην Αθήνα. Η Μαρλένα Πολιτοπούλου επιχειρεί να λύσει το αίνιγμα ενός πολύ παράξενου τροχαίου. Ο Γάννης Ράγκος αφηγείται έναν έρωτα μέχρι θανάτου. Ο Φίλιππος Φιλίππου γράφει για τον φόνο ενός άντρα στις τουαλέτες του Ινστιτούτου Γκαίτε.

Τα ελληνικά εγκλήματα επιστρέφουν για να καθηλώσουν. Ένα βιβλίο για τους λάτρεις της περίτεχνης αστυνομικής αφήγησης και, κυρίως, για τους αναγνώστες που αναζητούν αμφιβολίες πίσω από κάθε εδραιωμένη βεβαιότητα.