XanTheater

  • Η ρήση "δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται" βρήκε εφαρμογή (και) στον ΣυΡιζΑ Ξάνθης
  • Το καλό είναι ότι μετά τις εκλογές θα εξαφανιστούν από τα γραμματοκιβώτια, όπως πριν από λίγο καιρό χάθηκαν και οι επίδοξοι δήμαρχοι και σύμβουλοι...
  • Νέες μέρες δόξας για ηλεκτρονικά -και όχι μόνο- γραμματοκιβώτια που λαμβάνουν καθημερινά πλέον την αγάπη άγνωστων μέχρι χθες θαυμαστών τους...
  • Δεν έχουν ώρα ανάρτησης (πονηρά σκεπτόμενοι), γράφουν όμως "συμβαίνει αυτή την ώρα"! Κι ο αναγνώστης συγχύζεται (και με τις δύο έννοιες της λέξης)...
  • Το είδαν στο indeXanthi.gr και τους άρεσε. Προσέτρεξαν στην πηγή, το έκαναν copy-paste αλλά... ξέχασαν να την αναφέρουν. Όπως κάνουν καθημερινά...

Myblogs.gr

Νίκος

Ο ουρανός της Λα Πας γίνεται όλο και πιο πολύχρωμος. Κόκκινες, πράσινες και κίτρινες καμπίνες τελεφερίκ πετούν ψηλά πάνω από τις στέγες της πόλης. Σιγά-σιγά προστέθηκαν καφέ, πορτοκαλί και μοβ καμπίνες. Κάθε χρώμα αντιπροσωπεύει και μια γραμμή τελεφερίκ.

Η Λα Πας, η πρωτεύουσα με το μεγαλύτερο υψόμετρο στον κόσμο, έχει ένα πρωτοποριακό ρόλο μετά από απόφαση του προέδρου Evo Morales: Δέκα γραμμές τελεφερίκ αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των δημόσιων συγκοινωνιών, εξυπηρετώντας κυρίως τους κατοίκους των φτωχότερων συνοικιών της πόλης, που μένουν στα υψηλότερα σημεία. Είναι οι κάτοικοι της φτωχογειτονιάς του Ελ Άλτο που μετακινούνται πλέον προς τα κάτω στην κοιλάδα της Λα Πας. "Είμαι πολύ ικανοποιημένος, αισθάνομαι σαν να πετάω", λέει ο Αντόνιο Κλάρος. "Πρώτα ήθελα μια ή δύο ώρες για να κατέβω στο κέντρο, τώρα είμαι εκεί μέσα σε πέντε λεπτά".

Λόγω της μορφολογίας του εδάφους, η βολιβιανή πρωτεύουσα αντιμετωπίζει μόνιμη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Δεν υπάρχουν τρένα, αφού στις απότομες πλαγιές της πόλης δεν θα μπορούσαν να γίνουν σιδηροδρομικές γραμμές. Πριν από πέντε χρόνια άνοιξε η πρώτη γραμμή τελεφερίκ, ενώ η δέκατη -η ασημί γραμμή- εγκαινιάστηκε τον Μάρτιο.

Στην Ευρώπη τα τελεφερίκ κατασκευάζονται ως επί το πλείστον για τουριστικούς σκοπούς στα βουνά. Στην Λα Πας, το δίκτυο των τελεφερίκ "Mi Teleferico" έχει γίνει πλέον όχι μόνο ένα αξιοθέατο, αλλά το βασικό συγκοινωνιακό δίκτυο. Οι εναέριες "γόνδολες" –που παράγονται από τον αυστριακό κατασκευαστή "Doppelmayr"- συνδέουν 36 σταθμούς και ολόκληρο το δίκτυο έχει μήκος τριάντα χιλιομέτρων, κάνοντας τα τελεφερίκ το ιδανικό μέσο μεταφοράς. "Στις πλαγιές της πόλης υπάρχουν πολύ στενά δρομάκια με πολλές στροφές, περιορίζοντας την οδική ικανότητα και το τελεφερίκ αποτελεί τη λύση", λέει ο επικεφαλής μηχανικός της εταιρίας Θόρστεν Μπαουερλέιν.

Τα τελεφερίκ μεταφέρουν τρεις ως τέσσερις χιλιάδες επιβάτες ανά ώρα πάνω από τις στέγες. Το μετρό θα μετέφερε φυσικά δέκα φορές περισσότερους και πολύ πιο γρήγορα, αλλά το τελεφερίκ είναι πολύ φθηνότερο και πιο ευέλικτο. Οι "γόνδολες" πετούν πάνω από τις βίλες και τις φτωχές καλύβες. Αυτό φυσικά δεν άρεσε σε όλους. Υπήρξαν ακόμη και διαμαρτυρίες, επειδή οι φτωχοί άνθρωποι του Ελ Άλτο είχαν ξαφνικά πρόσβαση στα εμπορικά κέντρα των πλουσιότερων συνοικιών. Αλλά ο Evo Morales το βλέπει αυτό ως επιτυχία και αποδεικνύει ότι με τις πολύχρωμες "γόνδολες" στον ουρανό της Λα Πας, η πόλη αλλάζει ήσυχα και καθαρά με 1.400 τελεφερίκ που περιβάλλουν την πόλη και έχουν γίνει ορόσημο. Η νότια Αμερική δείχνει ότι μπορούν επίσης να είναι ένα κανονικό μέσο μεταφοράς. Σιγά-σιγά, οι Βολιβιανοί βλέπουν και νέα χρώματα στον ουρανό, αφού μετά την ασημί γραμμή θα τεθεί τώρα σε λειτουργία και η χρυσή.

 

Καλαϊδόπουλος
Vatzip