Κάτω τα χέρια από τις παραδόσεις της Νάουσας. Εκεί όπως λένε οι ίδιοι οι ναουσαίοι "δεν υπάρχει εγκληματικότητα". Οι πάμφτωχες αλλοδαπές του κωλόμπαρου πίσω από το ξενοδοχείο που θα έβαζαν πρόσφυγες, που τους κρατάει ο μπάτσος τα χαρτιά, δεν είναι θύματα trafficking. Ο νταβατζής με τον μπάτσο είναι φίλοι, κρατάνε ογδόντα ευρώ από την κάθε βίζιτα και δίνουν στα κορίτσια τα είκοσι. Είναι ήσυχοι άνθρωποι. Οικογενειάρχες. Και αν δεν τους άρεσε να τις έχουν για τέτοια χρήση και εκμετάλλευση, ας έμεναν στις πατρίδες τους. Όχι και εγκληματικότητα τέτοιες θέσεις εργασίας.

Οι αλλοδαποί που εργάζονται στα ροδάκινα, κοιμούνται σε πολύ ωραίες κατασκευές από καλαμωτές, κοντέινερ και στάνες. Έχουν μισό πιάτο σάπιο φαΐ. Από το να μην είχαν τίποτα στις πατρίδες τους, μια χαρά είναι. Όχι και εγκληματικότητα τόσες θέσεις εργασίας.

Ο γιός του χουντικού χωροφύλακα που με τη γυναίκα του κλειδώνουν τον μικρό ΑμεΑ στο υπόγειο, με τα άλλα του παιδιά τα "κανονικά", είναι πολύ καλός. Μέχρι φροντιστήριο αγγλικά τα στέλνει. Με τον παπά κάθε απόγευμα στο καφενείο ανταλλάσσει πληροφορίες για ό,τι μπορεί να αναστατώσει την τάξη, τηρώντας χρηστά ήθη. Όχι και εγκληματικότητα τώρα τέτοιες οικογένειες υποδειγματικά πιστές στην παράδοση και στο "τα εν οίκω μη εν δήμω".

Κάποιοι πατριοί εκδίδουν τα ανήλικα παιδιά τους. Τα κορίτσια. Όχι τα κανονικά. Αλλά αυτά μαγαρισμένα ήντονε, από το γυμνάσιο που πήγαν βόλτα με λυκειόπαιδα και γύρισαν ξημερώματα. Και όλοι ξέρουμε τι σημαίνει αυτό…

Το μπουρδελο, το "πάμε στοίχημα", τα φρουτάκια, το κωλόμπαρο, η πρέφα του καφενέ, είναι του αντρός πράγματα φυσιολογικά. Όχι και εγκληματικότητα τέτοιες ενασχολήσεις κρυφά από τη σύζυγο.

Πέφτει κάθε μήνα η επιδότηση που κόβει ο κουμπαροξάδερφος που διόρισε το κόμμα για τα ζα. Πληρώνουμε διμετρες Ρωσίδες να μας κατουράνε την καράφλα, αλλά αυτές είναι λευκές και ορθόδοξες. Ε, όχι και εγκληματικότητα στη Νάουσα.

Πώς θα ταιριάξει ο δικός μας πολιτισμός με αυτόν των ξένων; Έλα ντε…

Έλλη Ψαρρού

 

Καλαϊδόπουλος
zolotas