XanTheater

  • Μόνο η πόλη απελευθερώθηκε στις 4 Οκτωβρίου; Η περιοχή του "Flamingo" και κάποιες άλλες; Δεν "εορτάζουν";
  • Δεν βγήκε στις Γιορτές Παλιάς Πόλης το τρενάκι του δήμου Ξάνθης - Διάχυτη η ανησυχία για την υγεία του...
  • "Και τώρα τι θα γενούμε χωρίς βαρβάρους; Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις"
  • Φαινόμενα αισχροκέρδειας; Α, μπα...
  • Δεν έχουν ώρα ανάρτησης (πονηρά σκεπτόμενοι), γράφουν όμως "συμβαίνει αυτή την ώρα"! Κι ο αναγνώστης συγχύζεται (και με τις δύο έννοιες της λέξης)...
  • Το είδαν στο indeXanthi.gr και τους άρεσε. Προσέτρεξαν στην πηγή, το έκαναν copy-paste αλλά... ξέχασαν να την αναφέρουν. Όπως κάνουν καθημερινά...

Myblogs.gr

Νίκος

"Αλλά το μεγάλο θεμέλιο ήταν η απόκτηση των εκατό αμερικανικών σκαφών τύπου "Liberty" των 10.000 τόνων. Τα πλοία αυτά είχαν κατασκευαστεί κατά τον πόλεμο και μετά τη λήξη του παροπλίστηκαν. Μετά πολύμηνες διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση, η Ναυτική Επιτροπή των Ηνωμένων Πολιτειών ενέκρινε την 3η Ιανουαρίου 1947 την πώλησή τους σε Έλληνες εφοπλιστές αντί 60.000.000 δολαρίων, με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Αυτή η αγορά θεωρείται ότι υπήρξε η μαγιά της κατοπινής μεγάλης ναυτιλίας που έφερε το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο στην πρώτη παγκόσμια θέση. Και παρουσιάζει ιστορικό ενδιαφέρον πώς έγινε η κατανομή των εκατό σκαφών μεταξύ των τότε εφοπλιστών: Αδελφοί Λιβανού δώδεκα σκάφη, Σταύρος Νιάρχος δύο, Χ. Πατέρας δύο. Και ανά ένα σκάφος αγόρασαν οι εφοπλισταί Σπ. και Στρ. Ανδρεάδης, Παν. Πατέρας, Γ. Κουλουκουντής, Ν. Γουλανδρής, Δ. Πατέρας, Π. Λεμός, Στ. Λεμός, Κ. Λεμός, Μ. Εμπειρίκος, Γ. Λεμός, Γ.Μ. Λιβανός, Ευγενία Ι. Χανδρή" (Σόλων Ν. Γρηγοριάδης - «Ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας, 1941-1974», αρ. 4, «Ν. Ζαχαριάδης: ο μοιραίος ηγέτης».

 

yavuz
Μπουμπούκης
Καλαϊδόπουλος